Monday, March 14, 2016

The importance of being healthy...

Last week, kitorg 1 family terkena jangkitan virus. Demam seminggu tak boleh bangun. Temperature naik every 4 hours, makan paracetamol sejam je kebah lepas tu temperature naik balik. Yg akak ni xpe la kekdahnya sebab dah tua.
Yang kesian Pahat n Farha. Masa pegi NHS, GP dah bising sebab bawak lambat sangat sebab temperature Farha masa tu dah 40. So dia bagi ibuprofen kat situ jugak walaupun baru sejam aku bagi paracetamol.

Cemana nak bawak pegi klinik awal2 uols. Akak n Mohd Rafi pun dua2 tak boleh bangun jugak. Last2 kitorg decide hire taxi je pi NHS. Lepas tu pi farmacy amek prescribtion pun naik taxi. Mmg masing2 dah tak larat. Lepas tu selera makan pun xde. Kitorg makan mushroom soup dalam tin tu je. Ada beli delivery makanan tp lepas tu x makan, mmg xde selera. Masing2 kurus okeh lepas demam. Berat aku turun 4 kilo. Seminggu aku x pi opis. Pahat lagi pun x pegi sekolah.

Tak pernah kitorg demam teruk mcm ni. Biasa sehari dua makan paracetamol baik la. Masuk arini dah 10 hari. Still demam sikit2 tapi selera makan dah ada. Cuma batuk n flu je. Pahat pun dah boleh pegi sekolah.

Sampai2 td pagi kawan dia panggil. 'Hi farhattt!'

La ni, akak rasa mengappp. Tau tak kepala kau rasa stuffy gitu. Hidung pulak bleeding dah 3 hari. Aku malas nak pi NHS lagi.

Hopefully esok baiklah sendiri.


Masalahnya kerja aku banyak. Tapi otak aku tak boleh berfikir sbb kepala aku rasa stuffy gila babi. Pegi opis pun arini pun x guna.

Takpe la nyah, penghapus dosa katanya. Akak ni sedarlah bukan manusia sempurna mmh banyak dosa. Si Farha tu ha kecik lagi. Akak angkap sebagai penguat immune system dia.

ok. Doakan akak sihat ye uollss.
bye.

No comments:

iklan