Wednesday, June 4, 2014

Annual Review again!

Hah, website baru update last week, kena tulis 10k. (tak tau la kalau dh lama ada tp aku x perasan). Yelah sv akak pon baru je masok sussex tahun lepas. And akak 1st phd student dia kat sussex ni so dia x berapa tau sgt. Dulu dia kat Loughborough xde konsep2 annual review report nih.
Actually memang certain uni je yg ada. Cik sha kat Birm xde. Untong lah.

Tapi bagus jugak ada annual review ni. At least ko tau berapa banyak dah kau buat.

So minggu lepas akak pulun ya siapkan report. Sampai ke sabtu ahad pon aku dok mengadap. Sampai x sempat masak Pahat akak gorengkan wedges je. Dah petang sikit baru akak masak. Pastu mengadap sampai ke malam.

Sebab target akak masa tu akak nak siapkan 1st draft before 1june. Sebab akan ada 2nd draft and so on untuk correction and penambahan. So better siapkan 1st draft cepat. So isnin pagi email kat SV 1st draft. Actually x cukup 10k pun. Cuma ada 17pages. Sbb akak nak elakkan masukkan benda yg aku x tau dan merepek xde kena mengena. Dan juga nak elakkan report meleret dh mcm nak buat thesis. I swear, bila aku buat thesis aku copy paste je literature review dlm report nih. Ha, keje nak senang je kan?

So, lps antar report akak teros shut down ya... Dengan email semua aku x bukak. Selasa aku cuti suka2 hati. Matilahhhh...Sbb nak rehatkan otak. Macam kau buat kerja byk sgt... Tp ini perlu ya untuk mengelakkan kau stresss... Gituuu padahal yg terlebih rehat tu kau x kira.

Td pagi dtg opis jumpa la kertas bawah pintu.

Correction sv bagi. Pastu check email rupanya dia suh dtg jumpa semalam pkl 9am

Padahal semalam aku dok cuti suka hati. Matilah kauuuuu.

So komen dia adalah,
 'indeed the report requires quite a number of changes and updates- it is a good attempt at this point but needs enhancing. I would also like you to add your "input" to the work compared to what is available to date.'

Tu yang color2 merah tu dia suh tambah2 sikit. Pastu buat section. Banyak la jugak kena tambahnya.

Banyak lagi kena baca. Oh. Peningnyaaahhh.

2 comments:

Masitah Abdullah said...

UoM pon xde annual review report, tapi bagus kalo ada, senag keja di kemudian hari kan. mcm u cakap lah, nnt kopi je LR tu

Me, Myself and I said...

kalau mmg rajin update takpe.. tp mcm akak ni yg "rajin sgt" mmg ptt ada review ni. tp ikut department jgk. kawan akak sorang kat bristol ni jgk, review setiap 6 bln.. lg stress.

iklan