Wednesday, July 10, 2013

Puasa Day 1.

Hai uollsss.. Selamat Berpuasa dan maafkan salah silap akak sempena Ramadhan ni ya.

Pastu dah fikir ke nak buka apa? Matila kannnn baru pukul 11 dah tulis menu. Pitammmm!

Emak ingat emak nak masak ikan goreng dengan sayur bayam je.

Masak simple2 jek sebabnya lepas tu emak nk kopek nenas dan masak jem nenas.

Semalam x dapat pegi tarawikh kat surau dekat dengan rumah sebab sapa nk jaga Pahat? Aku nak bawak Mohd Rafi kata Tak Payah. Kang dia keliling surau tu sia2 aku kena maki dengan orang nak solat tarawikh x khusyuk.

Takpe...next week Temok datang aku suh dia jaga Pahat. Aku dengan emak aku boleh gi tarawikh.

Tadi pagi akak pemalas masak ramyun korea sahajork... Atau dalam bahasa malaysianya Meggi korea.

Sebabnya lauk belom beli. Laki aku balik lambat dekat pukul 11 baru balik. Pastu memang tidak la akak nak pegi kedai bawak dia.

Aritu akak pegi kedai bawak dia beli ikan. Tengah2 nak masukkan ikan dalam Plastic akak tengok si Pahat tu takde. Cari2 rupanya dia pegi kedai mamak sebelah.

Lepas tu tobat lah aku nak bawak dia kalau sorang2 jah.

Nampak? siap tumis bawang lada. Pastu masukkan meatball lagik.

Ujung2 aku makan 1 senduk. Mohd Rafi makan 1 senduk. Pastu sudahh. Tak habes. Memang gitu ye tiap2 tahun.. tak payah la ko nak masak sahur beriya sangat. Ujung2 tak habes.

Eh...rasa nak tukar menu buka lah. Nak masak soto letak meatball ala2 bakso... Pitammm sgt baru pkl 11 dah tukar2 menu..

Byeeee!!

No comments:

iklan