Thursday, February 23, 2012

DI donia ini ramai mulut puaka.

Kannnn?

Dah. Malas nak komen lebih2 pasal mulut2 puaka. Lama2 sakit hati. Tapi akak koser nak layan. Asalkan aku tak mintak duet kau sudahhh.

Aku baru buat 85 biji donut. Pastu tak muat fridge. Walaupon fridge aku dah dua. Malam ni nak try arrangekan barang2 dalam freezer betul2. Kalau tak esok kelam kabut sebab nak tunggu donut tu rise dah 40 menet.

Nah resepi donut aku amek dari blog mat gebu tapi aku tambah2 sikit kasik lebih sedap.

3 cawan tepung
4 tbsp gula
3 tbsp susu tepung
3 tbsp vege fat for pau - kat yummie berlambak

200ml air suam(atau susu suam) -masukkan 1 tbsp gula dalam tu.
2 tsp instant yeast masukkan dalam air tu tunggu sampai berbuih.

Pastu korang masuk semua dalam mangkuk. Masukkan air yeast tu sikit demi sikit dan adun. Biar je kalau dia lembik sikit. Banyak sangat tepung nanti donut keras bila sejuk.

Ok. Bye. gambar nan ado. AKak nan ado camera. Esok akak xde. Pi tganu.

No comments:

iklan