Tuesday, October 22, 2013

Emak dan Pahat

Kalau aku kaya dah lama emak masukkan Pahat kat Nursery. Gila apa sebulan gnp800. Sewa rumah aku yg sekangkang kera ni pon baru Gbp600.

Masalahnya tiap kali emak nk buat kerja+study, ada je agenda dia tarik tgn emak suh amek biskuy lah. Suh tgk dia pasang2 ABC lah. Nak makan nasik lah.

Eh padahal apak kau tgh free2 duduk kat sofa tu x nak pulak ko suruh. Hangen emak. Opis x dpt lg. Tengaj refurbish katanya. Lembab sangat sussex ni. Padahal new student engineering x sampai 10 org.

So buat lah kerja dirumah. X tenteram hidup emak.

Tu washable marker aku belikan Pahat. Supaya boleh basuh kalau dia conteng ditempat tak sepatutnya. Murah sahajork. X sampai 30hengget.

Sejak emak ada dengan Pahat. Tv pon xde. aku x nk beli nnt dok langut tgk tv kerja x buat. Banyak lah vocab Pahat. Aku pon suprise jugak kdg2 jalan2 dia nampak bas dia sebut bas!

Ala.... lantaklah anak org dh pandai baca Abc ke baca buku harry potter ke. Dah dia mmg ginilah updatenya.

So emak ok sahajork. Dia belajar slow2.

X sabar nk htr dia sekolah bln 1.

No comments:

iklan