Sunday, February 23, 2014

activity memasak dan memakan.

Akak mula2 nak ckp.
Akak kecewa chicken cottage kat Brighton dah tutup. Keji sgt. Padahal kat situ la aku tiap2 minggu beli chicken wing sedap. 12 ketul gbp5.60. Lepas tu aku melantak dengan Pahat and Mohd Rafi habes teros.

Motipp sgt diorg tutup. Akak order online kat justeat.co.uk kedai nama chick. Harammm x sedap. Dah la pemalas nak deliver sampai pintu. Suh orang turun bawah pulak amek. Dasarrrr.

Ok. Sapa2 ada resepi chicken wing goreng setaraf kfc sila lah bgtau akak.

Oh. Kat sini akak memang lah masak hari2. Tak kuasa nak pegi city centre semata2 nak makan naik bus segala. Baik aku masak. Kalau masak aku order je kat justeat.co.uk tu. Tp selection halal food x lah banyak sgt. Tapi ok je kalau kau dah xde mood nak masak sangat.

Lepas tu hari2 kena sediakan lunch box pahat so hari2 la kena masak. Yang bagusnya aku bawak bekal utk aku skali. So jimat lah.. Jimat ke hapanya kalau hari2 kau singgah Cafe beli coffee atau hot chocolate. Berantu betul Cafe tu asal lalu je mesti nak beli.

Ni adalah time rasa nak makan benda2 manes. Jd google la resepi. Chewy chocolate chip. Ni akak buat pastu gulung dalam foil bila nak buat kuarkan potong and penyekkan macam tu. Tabur choc chip atas dia.

Lepas bakar rupanya begitu lah. Oven aku xde timing. Lepas tu selalu lah lupa. Ujung2 kuar hangus.

Aritu dalam kelas. Fikir nk masak apa petang tu habes kelas. Kelas ni start pukul 2 sampai 5. Kau hado dalam kelas fikir nak makan apa?? So rasa nk makan soto. Msg Mohd Rafi.
'Kuar kan ayam. Nanti kalau pandai masak nasik lembik2. Nak buat nasi impit'

Akak balik kelas tengok dah siap dia buat. Cantik pulak tu nasik impit dia buat. Padat je. Syabas Mohd Rafi!


Lepas tu ahad yati dgn afiq dtg. Akak masak meehun goreng. Pastu Afiq pegi makan nasi goreng pagi td punya. Lapar katanya. Mee hun tu aku goreng 1 bungkus. 3 orang makan langsai sekelip mata..
Pastu buat choc molten cake. Version nigella. Resepi ni kalau malas lebihan batter boleh simpan dalam fridge. Time nak buat kuarkan dan bakar je. Akak sukaaa! Sbb akak memang ratu frozen.

Sapa nak resepi ni google je nigella molten choc cake. Memang sedap makan dengan aiskrim. Kebetulan akak ado macadamian ice cream hagen dazs, aku beli offer 1 tub gbp2.

Semalam masak mee kari pulak.

Guna la linguine ganti mee kuning. Boleh la dr takde. Ujung2 aku masak nasik buat sambal belacan. Makan dengan nasik lagi sedap.

Tu je.. Nnt akak upload gbr makanan lagi. Matilaaaaa...





5 comments:

MamaSyahmi said...

kemain meriah akak masak..
sedap je tgk..
smbl tgk sambil telan air liur..hehe..

feeza_nwa said...

Wei, macam sedap sangat aku tengok nigella molten choc cake yang kau buat tu...huhuhu...teringinlah plak...rindu nak makan cheese cake and macaroon yang kau buat!!!

feeza_nwa said...

Wei, macam sedap sangat aku tengok nigella molten choc cake yang kau buat tu...huhuhu...teringinlah plak...rindu nak makan cheese cake and macaroon yang kau buat!!!

monstorious wife said...

Fiza, kau dtg sini lg macaron sedap boleh didapati.

feeza_nwa said...

Wokeh...tak sabar nak makan macaron sana..cepatlah masa berlalu..huhuhuhu

iklan