Tuesday, October 30, 2012

Qurban 2012

Alhamdulillah.. tahun ni family akak buat qurban adik beradik + emak akak.

Lembu beli dekat NAFAS Bandar Penawar. Harga lembu adalah rm3300. Ada yang 2k++ sahaja harganya tapi emak akak kata. Nak bagi kat orang lebih baik cari yang gemok2.

Akak akak dan juga Ayah Mohd Rafi

Lembu kami setelah disembelih. Lembu tu disembelih di ladang tersebut. Pekerja dia belah 4 dan keluarkan semua isi perut letak dalam 1 guni. Lepas tu masuk dalam SUV ford abang ipar akak aka abang Mohd Rafi.

Oihh..  Nak citer. nak tarik lembu tu masuk dalam kandang sembelih tu punya la payah. Degil gila. Lepas tu akak dah cakap dengan Mohd Rafi, lembu sapa la tu yang degil sangat. Rupa2nya lembu akak. Howww???

Seisi menngeluarkan isi perut dan belah 4.

Laki akak.
Lepas tu bawak balik rumah Lapah kat rumah. Akak tak dapat bayangkan kalau sembelih kat rumah mau pitam orang nak tarik lembu tu. Nak bersihkan darah plus najis dia lagik.

Hoyeah. Pompuan gemok....Pitammmm!!

Seisi melapah kat rumah.
Lepas tu seisi menimbang dan juga membungkus. Pakcik aku kata ada dalam 120kg++ semua sekali. Akak pon tak tau sebab akak menonton sahajork.

Daging sudah selamat bagi2 kat orang. Kitorg adik beradik cuma amek 1kg atau 2kg ja sorang + lebihan tulang yang orang dah x nak bawak balik tu kitorang amek masak sop tulang untuk kenduri malamnya.

Mak akak kata bagi kat orang dulu. Ada lebih baru amek. Begitu lah adanya.

Ada sambungan lenkali...**matila sambungan tapi x bersambung jugak... Ala akak bukan popular pon uollss feeling2 nak tggu sambungan.


No comments:

iklan