Thursday, September 20, 2012

Masalah Dunia Ilot.

Nauzubillah

Akak dah boleh lupa gambaran baby yang baru lahir tu kena campak dengan ibu dia dari tingkat 3..

Ya allah...sedinhnya tengok baby tu terbalik atas tar mcm tuh..

Kenapalah zalim sangat manusia zaman sekarang nih.

Uollss semua yang ada kenal2 emak yang tak nak anak dia bagitau lah akak. Akak sanggup bela.

Kesian budak tu uollss tak berdosa. Kalau ye pon dah lakukan dosa Zina, jangan lah ditambah dengan dosa membunuh pulak.

Bagilah kat orang yang perlukan anak  bela. Atau bagi je kat rumah kebajikan.
Kenapa singkat sangat pemikiran??

Semalam akak pegi seminar kekeluargaan islam. Belajar sedikit sebanyak tentang ilmu medidik anak2 dengan masalah sosial yang bergelumang sekarang nih.

Nama penceramah tu Haji Hushim. Dia kata didik anak kena ikut peredaran zaman. Kalau ikut cara mak bapak kita untuk situasi sekarang memang dah tak relevan.

Berapa banyak masalah sosial, buang bayi, gay dan ets disekolah kann? Puncanya dari teknologi. Belajar dari FB, Youtube. Internet.

Jangan taksub dengan berapa A anak kita dapat kat sekolah. Yang penting adalah didikan moral.

Itu yang bakal membawa kita kesyurga.

Jadi marilah kita sama2 berlajar cara2 mendidik anak supaya moral dan agamanya terdidik sempurna.

InsyaAllah....

No comments:

iklan