Wednesday, August 8, 2012

Buruk

Ini adalah henpon akak sekarang.

Berskrin hijau. Skrin siap retak2 sebab kena baling dengan Pahat.

Sedih tak uolllsss??

Citer pasal kueh raya akak memang dah feeling2 nak buat kueh macam2, siap beli cornflakes la, nestum la... verangan sangat kueh orang tak siap lagik dok sibuk buat keh lain.

Minggu ni hari2 lepas sahur, gigih laki bini buat tat gulung. Mohd Rafi memang tiap tahun tukang tekan acuan tat gulung tuh. Menekan acuan tat ittew memerlukan tenaga yang banyak hokeh. Akak kalau takat 3 4 balang no hal boleh pam sendiri. Kalau dah banyak2 memang aku paksa Mohd Rafi yang buat.

Masalah akak ketika buat kueh adelah Pahat suka curik kueh yang akak tengah sejukkan.

Tak kira la apa jenis kueh sekali pon, pantang akak letak dia amek makan. Satu je takpe uollsss, ni satu balang tu pon sanggup dia makan.

Hobi dia sekarang adelah MAKAN. Aritu akak balik johor dengan Pahat je, Mohd Rafi keje, dari Johor sampai KL keje dia makan keropok tak henti2 sampai akak yang tension. Kang anak aku gemok satu hal pulak bila dia besar nak diet.. Boleh emak fikir mcm tu?

So, solutionnya adelah, akak letak semua kueh dalam bilik. Makanan biskut2 kering pon akak nyorokkan uolllss.. Kedekut tak emak??

Okeh.. kueh2 uolls insyaAllah by next week isnin semua dah ready. Sila message akak ye nak amek bila.

Thankssssssssss!!!

No comments:

iklan