Monday, August 27, 2012

All about Rossi..

Anak akak dah pandai mengamok2 nak barang yee.

dulu boleh la kau pujuk2 atau nyorokkan barang yg dia nak. sekarang tidak lagi.

Nanti mulala dia meraung2. Kalau kejap xpe. Ni lama pastu tido malam tetiba bangin melalak2 mcm siangnya.

Aritu 1 malam jadi camtu. Lama gila dia nanges x berenti. Bila akak dgn Moha Rafi nak amek dia tepis sambung melalak2. Kitorg dah panik y. Apak dia siap basuh muka anak dia dgn air la. Haram x jalan. Last2 akak amek dia kat riba peluk dia kuat2 barula dia berenti nanges.
sebenarnya dia mengigau yang td siang tu melalak2.

So pengajaran bg akak dan apak dia adelah layan dulu apa yg dia nak pastu khayalkan dia dengan benda lain sambil nyorokkan benda yg dia nak seperti henpon akak nih. Aiyooooo pandai pulak dia mintak henpon suruh bukak games dia.

Akak adelah install game utk dia. Ala games learning for kids tu. Masalahnya terlebih pulakye. Henpon akak nih nak beli 10 tahun sekali baru mampu. Kalau dia campak skrin ni sahajok nak ganti 1k lebih. tak berani la akal nk bg dia main lama2.

Kang aku citer macam ni ada yg mengata akak tak pandai jaga anak. Hover!


No comments:

iklan