Monday, September 19, 2011

Musim ujan tak boleh la nak buat macaron...

Latest from ilotskitchen. Red velvet cupcake yang bawah sekali tu, dengan macaron pelbagai color kat belakang tu..

Eh? apesal aku update kat blog persendirian pulak nih?? ahhh... lantak lah yek..

Gambar cilok FB kawan aku.

So, order dari kawan se 'surrey' akak.

Matila kan dia order 50 bijik Mac tapi aku berjaya buat 40 biji je di musim hujan nih..

Almaklumla akak buat french mac yang sensitip dengan cuaca, kalau ujan abes crack semua mac. Itu pon ntah berapa batch masuk tong sampah.

Jadi ujan2 begini macaron terpaksa la di hold dulu ordernya unless tak kisah nak pick up bila gituuuu.

Oh ye, batch last 2 weeks yang macaron disaster adelah disebabkan akak pakai eggwhite yang dah lama simpan time buat kueh raya bulan puasa lepas.

Red velvet pon terpaksa on hold dulu. Aku ada 1/2 botol je wilton red-no taste cukup2 untuk buat order kak ina next week.

empat lain semua takde stok termasuk kota dem.

Tapi kat hartamas ado, tapi akak nan ado tau jalan.

Merasa banyak order on hold minggu ni.

Harap bersabar semua dan nantikan kemunculan kek2 baru from ilotskitchen!!
Matila promosi mcm popular.

Bye



2 comments:

shilafaizz said...

Nak red velvetttt...kak ilot cari wilton ape tah name tu...nak red velvetttt....

Anonymous said...

esok gak aku belikan colouring ittew..

iklan