Tuesday, October 6, 2009

Konvo UTEM

Sebenarnya kalau nak ikutkan akak busy. Dan poyo berpura-pura busy sebab nak end semester kena la ada progress nak hantar kat supervisor.

Tapi break kejap la kan update blog pasal konvo Ongos.. **matila kau panggil adik Ongos..

Since, bunga mahal nak mampos kat tapak Konvo tuh. Adik akak suruh buat cupcake atas cadangan aku yang bermulut gatal nih..

Gigihkan buat cupcake sedangkan bukan konvo aku??.. Resepi uolls amek kat sinih:

http://ilotskitchen.blogspot.com

Lepas tuh, parking jauh nak mampos kena jalan kaki. Kesian kat mak aku..

Lepas tuh orang ramai nak mampus kat dewan besar tuh.



Dalam toilet pon nak amek gambar. Pejadahnya semua iniih?? **maki diri sendiri..
Nampak tak akak pakai baju kuning?? Itu la baju raya akak yang mak mertua akak buatkan uollss.. Kain dia tak nampak pulak..

Akak mennyampah okeh. Balik aku kena amek gambar Temok nih. Motiff???

Temok dengan Emak dalam Dewan.

I tell you, aku hangin gila dengan pengurusan konvo UTEM. Kata Start pukul 2, kena masuk dewan pukul 1.30pm.. tapi haram sangat start pukul 3pm.

Kalau dah start pukul 3pm abes pukul berapa??

Ye..pukul 6pm okeh.. Mampos tak?? So, budak2 tu keluar dewan mcm ddah malas nak bergambar sebab keluarga masing pon jauh nak kena balik cepat. Mak aku pon dah bosan gila menunggu kat situh. Dah la giliran si Tipot tuh lambat. Sebab course dia ada 160 orang graduate dan dia no ala nak ke 100 gituu... Rasainnnn kebas bontot tunggu..

Adik aku yang grad Electronic Industry. CGPA dia 3.47. Sikit lagi nak 3.50. Padan muka dia. Orang suh belajar dia pegi bercinta..**matila tak sedar diri sendiri pon 2nd class upper jugaksss...

Masalah adik aku tu ialah, dia blajar okeh.. tapi English dia Masyaallah.. mcm hanj okeh.. English adik aku yang Temok tak belajar degree pon lagi best. English aku of course la budget bagus tapi grammar tunggang langgang..

Yang penting aku tau eja, breach contract bukan bridge contract..**matila perli sape tak tau.. larikkkk!!

Bersama kawan2 dia kat luar dewan..

Masa aku amek gambar ni jalan lincin. Pastu tergelincir. Nasib baik ada mamat mana ntah sambut. Kalau tak dah terbongkang aku depan tuh.

Aku tak sempat tengok okeh muka mamat tuh. Tapi aku harap dia hensem.. Bolehhhh???


Depan roundabout library. Gambar ni actually clear. Tapi dah masuk kat sini jadik blurry lakss.. Lantak lah kan..?

Balik dari konvo singgah rumah pakcik aku beraya. Dah la kebulur nak mampos dari pagi tak makan. Pastu sampai sana xde makanan pulak. Ada open house taman dia suh kitorg join tapi mak tak koser nak tunggu. Dia nak balik cepat. So, makan laksam ala kadar pastu balikss..

Ini posing ape jadah kat rumah pakcik aku... Kuninggggnya saye!! **tetiba kagum diri sendiri..

On the way balik call Mohd Rafi suh masak apa2 yang ade kat rumah tuh sbb kitorg kebulur nak mampos.

Akak tau, mohd rafi memang boleh diharap.

Sampai pukul 10 malam. Mohd Rafi masak lemak cili api ikan kembung dgn sayur carrot kentang.. Makan mcm orang somalia... Haha..

3 comments:

BA said...

c0ngrats kat adik ko il0t wei!~

kesian mak ko kena jalan jauh dari parking. kesian mak ko bosan tunggu Utem bodo start lambat.

aku sumpah kesian sampai rasa sedih nak nangis ok.

aku mana bleh bab2 mak bapak nih. pemurah air mata u0ls.

BA.

monstorious wife said...

tau takpe..
kesian mak aku..

Dah la lapar, dah la lambat

dan dah la keji.

MarlissaMusa said...

uolsss..pandai plak mat rafi masak ye..curlasttt!

iklan